Foto: Redd Barna/Mai Simonsen
– Jeg tenkte jeg måtte gjøre noe skikkelig Fam denne gangen. Jeg er kjempestolt over resultatet, sier designer Fam Irvoll.

I hele november kan alle som vil, kjøpe en t-skjorte, ta på seg en rød nese og gjøre noe som fenger for penger til inntekt for Redd Barna.

– Jeg hadde tenkt å kontakte Redd Barna for et samarbeid i forhold til mine to nye barnekolleksjoner. Det ble derfor helt naturlig å takke ja til å være med på dette i sommer. Det er kjempeartig å være med å bidra med noen gøyale illustrasjoner, sier designer Fam Irvoll. 

Fam Irvoll er en anerkjent og svært populær designer både i Norge og internasjonalt. Hun ble blant annet kåret til Årets norske designer ved Costume Awards 2010, og har også mottatt stipend fra Innovasjon Norge for ”evnen til å skille seg ut i mengden og være original”.

– Redd Barna er veldig glade for å ha med Fam Irvoll på Rødneselaget. Vi har fått fantastiske tilbakemeldinger fra både barn og voksne på t-skjorta. Nå gleder vi oss til å se disse i salg hos KappAhl i november, sier prosjektleder Anne Brude.

Foto: Redd Barna/Mai Simonsen
Fam Irvoll bruker mye humor og positivitet i sine designs, og hva passer vel bedre enn at hun designer Rødnesedagens t-skjorter hvor fokuset er å glede andre.

Artige t-skjorter til liten og til stor

– Fam Irvoll bruker selv mye humor og positivitet i sine designs, og hva passer vel bedre enn at hun designer Rødnesedagens t-skjorter hvor fokuset er å glede andre, sier Eileen Antonsen i KappAhl Norge.

T-skjorten kommer i 4 ulike designvarianter til dame og herre, jente og gutt. Den er produsert i, økologisk bomull. Den blir laget eksklusivt for det norske markedet, og vil være tilgjengelig i samtlige KappAhl-butikker fra 1. november og på www.rodnesedagen.no.

– Redd Barna har samarbeidet med KappAhl i flere år nå. Vi syntes det er utrolig artig at KappAhl med dette har valgt å gjøre noe som fenger for penger, avslutter Brude.

Inntektene fra t-skjorten går i sin helhet til Redd Barnas arbeid for barn.