Foto: BikBok
Inntektene fra salget er med på å gi håp og skoletilbud til barn i en vanskelig situasjon.

De siste to årene har BikBok hatt kampanjen ”Rund opp” i sine butikker og samlet inn over én million kroner til Redd Barnas utdanningskampanje "ABC redder barna". Pengene har bidratt til å gi over 3000 barn i Nepal skolegang og skolemateriell for ett år.

Mer enn bare mote og klær

– I år ønsket vi å gjøre noe annerledes for å samle inn penger til Redd Barna. Derfor bestemte vi oss for å lage et spesialdesignet armbånd. Vi vil oppfordre alle våre kunder til å kjøpe armbåndet, som ikke bare er et flott smykke, men som også er med på å gi barn utdanning, sier Maria Rogersdotter markedskoordinator og prosjektansvarlig i BikBok.

Armbåndet er i tynt, flettet, syntetisk skinn med et anheng formet som det velkjente Redd Barna-symbolet. Armbåndet vil selges i BikBoks butikker i Norge, Sverige og Danmark, og overskuddet går uavkortet til Redd Barna.

– Vi bryr oss om mer enn bare mote og klær. Barna er fremtiden, og å hjelpe barn som har det vanskelig ligger vårt hjerte nært, forteller Martin Lien, markedssjef BikBok.

Gir håp og skoletilbud

– Redd Barna setter stor pris på samarbeidet med BikBok, og deres engasjement for vår utdanningskampanje "ABC redder barna". Kampanjen fokuserer på konflikt- og krigsherjede land hvor utdanningssystemene er helt eller delvis er ødelagt. BikBoks bidrag er med på å gi håp og skoletilbud til barn i en vanskelig situasjon, sier markedssjef i Redd Barna, Tove Hauge.