Cristaino Ronaldo er ny ambassadør for Redd Barnas kampanje mot barnedødelighet.

Det portugisiske fotballesset stilte opp som Redd Barna-ambassadør for første gang under en global fotballfestival i Dubai 28-29. desember. Cristiano Ronaldo fronter nå vår internasjonale kampanje for å forebygge at sju millioner barn under fem år skal dø av sykdommer som lett kunne vært behandlet.

I Dubai var 26-åringen vert for en veldedighetsauksjon som resulterte i 37 000 euro eller 285 076 kroner til arbeidet mot barnedødelighet. 65 prosent av inntektene fra auksjonen går til Redd Barnas ”Alle som en”-kampanje. Pengene skal gå til arbeidet mot barnedødelighet i fire landsbyer og en slum i Egypt. 25 prosent av pengene gikk til Røde Halvmåne og 10 prosent gikk til organisasjonen Autism Charity.  

Fotballdugnad mot barnedødelighet

Ronaldo fikk med seg andre fotballkjendiser som Del Piero, Messi, Ibrahimovic, Totti, Ronaldo, Casillas og Lavezzi til å signere fotballtrøyer til auksjonen og til å spille inn en videohilsen til arrangementet. 

Foto: Wikipedia
– Jeg er stolt av å støtte Redd Barna, sier Real Madrid-stjerne Cristiano Ronaldo.

– Jeg er henrykt over at vi klarte å samle inn så mye penger i auksjonen og at så mange spillere fra så mange store klubber stilte opp for å sikre at arrangementet ble en suksess. Jeg håper disse pengene er en god hjelp for arbeidet mor barnedødelighet, sier Ronaldo.

Verdifull støtte

Redd Barna er glade for støtten fra den kjente fotballspilleren.

– Det er fantastisk å ha en frontfigur som Cristiano Ronaldo for Redd Barnas “Alle som en”-kampanje mot barnedødelighet. Med Ronaldos hjelp kan vi rette verdenssamfunnets oppmerksomhet mot de millionene av barn som dør i løpet av sine fem første leveår. Dette er barn som kunne vært reddet med enkle midler. På sin første dag som ambassadør for Redd Barna har han allerede samle tinn penger som vil hjelpe oss å sikre at 7000 barn og over 36 000 voksne i Egypt får tilgang til helsetjenester og et sikkert levebrød, sier Redd Barnas Francesco Aureli.

Les mer om "Alle som en"-kampanjen her >